Oktoobrikuu jooksul vältab kohalikes jaekaubanduskettides Eesti Toiduainetööstuse Liidu kampaania "Tunne oma toitu", mille eesmärk on avardada kohalike tarbijate silmaringi toiduainetööstuses kasutatavate E-ainete osas . Tarbijaid informeeritakse E-ainete kasutamise eesmärkidest, põhjustest ning nende päritolust.
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp õigustab kampaaniat, nentides, et tarbijate teadlikkus E-ainete osas on puudulik või piiratud. Rahvasuus levivad müüdid, mida kampaaniaga kummutada püütakse. Üheks selliseks müüdiks on uskumus, nagu oleksid E-ained tervisele ohtlikud. “Tegelikkuses on kõik toiduainete valdkonnas kasutatavad E-ained ülima põhjalikkusega kontorollitud, nende kasutamise piirnorme on eelnevalt hinnanud Euroopa Toiduohutuse Amet ning võib öelda, et toiduainetööstuses kasutatavad E-ained pole ohtlikud, kui tarbimisel ei ületata määratud piirnorme ning süüakse mitmekesiselt ja tervislikult,“ kinnitas Potisepp. E-aineid sisaldavad mitmed naturaalsed toiduained: näiteks säilitusainet E210 e bensoehapet sisaldavad ka jõhvikad; E160c on aga punane toiduvärv, mida leidub paprikas.
Toiduliidu juhi sõnul samastab ligi 50% tarbijatest E-aineid säilitusainetega, kuid tegelikkuses on E-numbriga märgistatud näiteks ka antioksüdandid ning emulgaatorid-stabilisaatorid, millede kasutamine on vajalik toidu omaduste parandamiseks ja toiteväärtuse säilitamiseks.
Samas tõdes Potisepp, et kodumaised tootjad on tarbijate soovidele järk-järgult vastu tulnud, asendades E-aineid looduslike alternatiividega. Toiduliidu teavituskampaanias “Tunne oma toitu” osalevad Eesti juhtivad toidu- ja joogitööstusettevõtted Rakvere Lihakombinaat, Maag Piimatööstus, Kalev, Leibur, Eesti Pagar, A. Le Coq, Valio Eesti, Coca-Cola, Saarioinen, Balbiino, Premia Foods, Fazer Eesti, Põltsamaa Felix, Atria Eesti, Tere, Tarplan ning Santa Maria.
Tarbijatel on võimalik leida infot E-ainete kohta veebilehel www.tunnetoitu.ee.