UUED TOOTED: Atria Eesti ASi Vastse-Kuuste kaubamärgi all aprillis turule toodud kaks nostalgiatoodet – Doktorivorst ja Juustuvorst, mis on valmistatud kunagise nõukogudeaegse retsepti järgi, on osutunud väga edukaks. Aprillis hakkasid kauplused tooteid võtma sortimenti ning kuu viimaste nädalatega müüdi kasvavas tempos 13 tonni retrovorste, mai esimesel kahel nädalal juba 18,5 tonni. Tooted on osutunud nii populaarseks, et tõid kaasa mõningase tarneraskuse.
„Võtta Vastse-Kuuste tooteportfelli nõukaaegse retsepti järgi valmistatud Doktorivorst ja Juustuvorst, oli meie jaoks suur väljakutse – me ei osanud lõpuni aimata, kuidas enamus tänapäevaseid tarbijaid kunagised hitt-tooted vastu võtab,“ märkis Atria Eesti ASi juhatuse esimees Olle Horm. „Praeguses ülitihedas lihaturu konkurentsis tuleb aga riske võtta, et uute toodetega välja paista ning eristuda. Tarbija jaoks on äratundmisrõõm hetkel kõige suurem rõõm. Doktorivorst ja Juustuvorst on tarbija poolt väga hästi vastu võetud, mis näitab, et vorstitoodete hulgas vajas just see nišš täitmist – äratundmisrõõm ja puhas maitse on siinkohal üks peamisi edu pante.”
Tänapäeva tarbija on väga teadlik, mida ta endale suhu pistab – eelistatud on naturaalsed maitsed ja koostisosad. Seepärast peavad tootjad pühkima tolmu toodetelt, mis on olnud väga edukad – inimeste maitse-eelistused ei ole aastakümnetega, isegi aastasadadega palju muutnud – head maitsed püsivad head ka siis, kui põlvkonnad vahetuvad. Peamiste maitseainetena kasutatakse Doktori-ja Juustuvorsti puhul kõige lihtsamat soola ning pipart. Ühtlasi on kõrge ka mõlema vorsti lihasisaldus – Doktorivorst sisaldab sealiha 51% ja veiseliha 20%, Juustuvorst aga sealiha 40%, veiseliha 16% ning juustu ennast 10%. Lisaks Doktori- ja Juustuvorstile üllatab Atria peagi uute retrotoodetega, et pakkuda veelgi rohkem kunagisi häid maitseid.