Läbipaistev sisu 10 Jaan

Foto: Internet

Foto: Internet

Üha enam söögikohti on avatud köögiga, et külastajad saaksid oma toidu valmistamist lähedalt jälgida. See on meie aja märk, me soovime üha rohkem teada sellest söögist, mis meie taldrikule satub.

Tulevane ketšupikuningas Henry J Heinz taipas juba 1860ndatel läbipaistvuse tähtsust. Seepärast valis ta oma toodete müügiks läbipaistvad anumad, et klient näeks täpselt, mille eest ta maksab. Tema maailmakuulus ketšup kumas puhtust, selgust ning oli uudne idee paljude tolleaegsete toiduainetöösturite vähem puhta tootmise taustal. See idee tegi Henryst nii eduka toiduainete tootja ja müüja, et ta loobus peagi oma plaanidest saada preestriks.

Nüüd on toiduainetööstuses sarnased tuuled, sest üha rohkem inimesi soovib teada, mis tegelikult nendes värvilistes pakendites on, mida kõik kauplused täis on. Kust kõik need raskesti hääldatavad ning võõrapärased koostisained pärit on? Kuidas on neid loomi toidetud ja hoitud ning aedvilja kasvatatud?

See huvi toidu sisu ja päritolu vastu ei ole midagi ebatavalist. Mida lähem seos on meil mingi tootega, seda rohkem me tunneme huvi selle päritolu vastu. Ning midagi intiimsemat kui toit, mida me enda kehasse sööme, ei olegi. Ehk pole midagi imestada, kui kliendid soovivad teada pühapäevalõunase grillitud veise elulugu või teada piima teekonda lehmast kohvitassini. Seepärast levib üha rohkem taluturg, kus on võimalik kohtuda inimesega, kes on oma kätega kasvatanud müügil olevad tomatid, küpsetanud leiva või suitsetanud liha.

Teine näide on restoranid oma avatud köökidega, et kliendid saaksid näha, kuidas toitu valmistatakse. Seda ei peaks võtma kui odavat turundustrikki, vaid vajalikku vaadet kulisside taha. Nüüd on vaid küsimus, millal suured toiduainetööstused hakkavad sama trendi järgima. Kes on nii ausad, et näitavad täpselt, kuidas ja kus seda toitu valmistatakse, mitte ei näita romantilist reklaamfilmi „viljaterast leivani“, vaid täpseid andmeid, kuidas ja millest pakendis olev vorst on valmistatud. Läbipaistvus on oluline, et kliendid teaksid täpselt, mille eest nad maksavad.

Allikas: svd.se

loe ja kommenteeri